Inför resan så var det såklart massa praktiska saker som skulle ordnas. En av alla saker var att växla pengar. Detta var jag en dag och gjorde på Forex. Personen som hjälpte mig med detta tipsade om deras Gula kort som skulle vara väldigt bra att ha på resan. Det skulle inte ha några avgifter för uttag som många andra kort har så vi tänkte att detta kort kan vara bra att ha med sig. Sagt och gjort, jag ansökte om ett kort och jag handlade med det en gång innan vi reste för att vara säkra på att det skulle fungera.
Idag när vi varma och svettiga traskat bort till en ATM för att ta ut pengar så fungerade det inte. Efter fyra försök gav vi upp och gick hem igen för att logga in på Forex och kolla om jag missat något med aktivering av utland eller något annat.
Vi kunde inte hitta något fel. Försökte kontakta chatten för att fråga dem. Klockan var då 11:30 svensk tid. Det gick inte att starta chatten för det fanns ingen tillgänglig. Jag sände då iväg ett mail. Tillbaka i huset efter några timmar hade jag inte fått svar. Men nu fick jag ta i en person via chatten. De kunde inte hjälpa mig pga banksekretess. De hänvisade mig till att ringa. Jag kunde inte heller skypa eller ringa via facetime. Så det var bara till att ringa och vänta i telefonkön. i nästan 10 min fick jag vänta. Det där med att slippa avgiften för att ta ut åts upp idag….
Nej, jag är inte nöjd med Forex. Seg kundtjänst, kunde jag iaf inte fått ringa till den jag pratade med på chatten? Det hade sparat mig massor med minuter.
Som vanligt. Kolla upp allt möjligt innan….